Odpowiedzi

2010-01-19T21:01:32+01:00
F= 5N
m=10kg
t=5s

W=F*s
F=m*a
a=F/m=½m/s²
s=(at²)/2=6,25 m
W=5*6,25=31,25 J
42 4 42
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:04:13+01:00
Witaj
Szukana praca W zamieni się w 100% na en.kinet. pod nieobecność tarcia.
Zatem W = Ek = 0,5mv2 ale ponieważ jest to ruch jednost. przysp. bez pr. pocz. więc v = at czyli Ek = 0,5m*a2*t2, ale z kolei a = F/m więc
Ek = 0,5mF2*t2/m2 = 0,5*F2*t2/m = 0,5*25N2*25s2/10kg = 31,25 J

Można też ze wzoru Ek = p2/2m i wzoru na pęd i popęd siły czyli
F*t=p-po=p-0=p
7 4 7