Prosze o dosc szybkie obliczenia bo na jutro musze miec.

a -1,5 : 1 i1/8 -2/9 * (-3/8)
b - (1 i 1/3 * 4 + 0,4 * 2,5) * 0,75
c - 1 i 1/3 - 1/25 : 0,04 + 1 i 2/3
d - 1 i 3/20 + 3,4 : 0,6 + 0,2 * (-27)
e - 2,5* [8/15 - (-0,15)] + 5/24
f - 2,6 = 3,4 : 17 = 6/7
g - 0,15 * 5/6 - (0,7 * 3/7 - 4/5) : (-1 i 1/2)
h - 0,75 - ( 2 i 1/3 - 1 i 1/9) : 4
i - (13,3 - 11 i 1/2) : 1,8
j - (19 i 1/6 + 43,75) : 5/6


PS prosze o dokladne obliczenia , i z gory dzieki :)

3

Odpowiedzi

2009-09-29T21:54:52+02:00
A) = 15/10 * 8 /9 - [2/9 * (-3/8)] = 20/15 + 1/12 = 240/180 + 15/180 = 255/180 = 17/12 = 1 i 5/12

b) = (4/3 * 4 + 4/10 * 25/10) * 3/4 = (16/3 + 10/10) * 3/4 = (160/30 + 30/30 ) * 3/4 = 190/30 * 3/4 = 285/20 = 14 i 5/20 = 14 i 1/4

c) = 4/3 - 1/25 * 100/4 + 5/3 = 4/3 - 1 + 5/3 = 9/3 - 1 = 6/3 = 2

d) = 23/20 + 34/10 * 10/6 + 2/10 * (-27/1) = 23/20 + 34/6 - 54/10 = 69/60 + 340/60 - 324/60 = 409/60 - 324/60 = 85/60 = 17/12 = 1 i 5/12

e) = 25/10 * [ 8/15 - (-15/100) + 5/24 = 25/10 * (160/300 + 45/300) + 5/24 = 25/10 * 205/300 + 5/24 = 205/120 + 5/24 = 41/24 + 5/24 = 46/24 = 1 i 22/24 = 1 i 11/12

g) = 15/100 * 5/6 - (7/10 * 3/7 - 4/5) * 2/3 = 15/120 - (3/10 - 4/5) * 2/3 = 15/120 - (3/10 - 8/10) * 2/3 = 15/20 - (- 5/10 * 2/3) = 15/120 + 5/15 = 15/120 + 40/120 = 55/120 = 11/24

h) = 3/4 - (7/3 - 10/9) * 1/4 = 3/4 - (21/9 - 10-9) * 1/4 = 3/4 - (11/9 * 1/4) = 3/4 - 11/36 = 27/36 - 11/36 = 16/36

i) = (13,3 - 11,5) / 1,8 = 1,8 / 1,8 = 1

j) 19 i 1/6 + 43 i 3/4 ) * 6/5 = (19 i 4/24 + 43 i 18/24) * 6/5 = 62 i 22/24 * 6/5 = 1510/24 * 6/5 = 302/4 = 75 i 2/4 = 75 i 1/2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T21:55:13+02:00
A -1,5 : 1 i1/8 -2/9 * (-3/8)=-3/2:9/8 - 2/9* (-3/8)=-3/2*8/9 + 1/3* (1/4)=
-4/3 + 1/3* (1/4)=-4/3+1/12=-16/12+1/12=-15/12=-5/4=-1 i 1/4
b - (1 i 1/3 * 4 + 0,4 * 2,5) * 0,75=- (4/3 * 4 + 1) * 0,75=- (16/3 + 1) * 0,75=
- 19/3 * 3/4= - 19 * 1/4= -19/4= -4 i 3/4
c - 1 i 1/3 - 1/25 : 0,04 + 1 i 2/3=- 1 i 1/3 - 1/25 *100/4 + 1 i 2/3=
- 1 i 1/3 - 1 + 1 i 2/3=- 2 i 1/3 + 1 i 2/3=- 1 i 4/3 + 1 i 2/3=
- 1 i 4/3 + 1 i 2/3=-2/3
d - 1 i 3/20 + 3,4 : 0,6 + 0,2 * (-27)=- 1 i 3/20 + 34/10*10/6 - 5,4=
- 1,15 + 17*1/3 - 5,4=- 6,55 + 17/3=- 6 i 55100 + 17/3=- 6 i 11/20 + 5 i 2/3=
- 6 i 33/60 + 5 i 40/60=- 5 i 93/60 + 5 i 40/60=-53/60
e - 2,5* [8/15 - (-0,15)] + 5/24= - 2,5* [8/15 +3/20] + 5/24=
- 2,5* [32/60 +9/60] + 5/24= - 25/10* [41/60 ] + 5/24=- 1/2* [41/12 ] + 5/24=
- 41/24 + 5/24=- 36/24 =-1 i 12/24= -1 i 1/2
f - 2,6 = 3,4 : 17 = 6/7=- 2,6 +0,2 + 6/7=- 2,6 +0,2+ 6/7=-2,4+6/7=
-2 i 2/5+6/7=-2 i 14/35+30/35=-1 i 49/35+30/35=-1 i 19/35
g - 0,15 * 5/6 - (0,7 * 3/7 - 4/5) : (-1 i 1/2)=
- 15/100 * 5/6 - (7/10 * 3/7 - 4/5) : (-1 i 1/2)=
- 1/4 * 1/2 - (1/10 * 3 - 4/5) : (-3/2)= - 1/8 - (3/10 - 4/5) * (-2/3)=
- 1/8 - (3/10 - 8/10) * (-2/3)=- 1/8 - (-5/10) * (-2/3)=- 1/8 - (-5/5) * (-1/3)=
- 1/8 - (-1) * (-1/3)=- 1/8 - (1/3)=- 3/24 - (8/24)=-11/24
h - 0,75 - ( 2 i 1/3 - 1 i 1/9) : 4=- 0,75 - ( 2 i 3/9 - 1 i 1/9) : 4=
- 0,75 - ( 1 i 2/9) : 4=- 0,75 - ( 11/9) *1/ 4=- 0,75 - ( 11/36)=- 3/4 - ( 11/36)=
- 27/36 - ( 11/36)=-38/36=-1 i 2/36=-1 i 1/18
i - (13,3 - 11 i 1/2) : 1,8=- (13,3 - 11,5) : 1,8=- 1,8: 1,8= -1
j - (19 i 1/6 + 43,75) : 5/6=- (19 i 1/6 + 43 i 3/4) *6/5=
- (19 i 2/12 + 43 i 9/12) *6/5= - (24 i 7/12) *6/5=-295/12 *6/5=-295/2 *1/5=
-59/2= - 29,5
2009-09-29T22:28:47+02:00
A -1,5 : 1 i1/8 -2/9 * (-3/8)=-3/2:9/8 - 2/9* (-3/8)=-3/2*8/9 + 1/3* (1/4)=
-4/3 + 1/3* (1/4)=-4/3+1/12=-16/12+1/12=-15/12=-5/4=-1 i 1/4
b - (1 i 1/3 * 4 + 0,4 * 2,5) * 0,75=- (4/3 * 4 + 1) * 0,75=- (16/3 + 1) * 0,75=
- 19/3 * 3/4= - 19 * 1/4= -19/4= -4 i 3/4
c - 1 i 1/3 - 1/25 : 0,04 + 1 i 2/3=- 1 i 1/3 - 1/25 *100/4 + 1 i 2/3=
- 1 i 1/3 - 1 + 1 i 2/3=- 2 i 1/3 + 1 i 2/3=- 1 i 4/3 + 1 i 2/3=
- 1 i 4/3 + 1 i 2/3=-2/3
d - 1 i 3/20 + 3,4 : 0,6 + 0,2 * (-27)=- 1 i 3/20 + 34/10*10/6 - 5,4=
- 1,15 + 17*1/3 - 5,4=- 6,55 + 17/3=- 6 i 55100 + 17/3=- 6 i 11/20 + 5 i 2/3=
- 6 i 33/60 + 5 i 40/60=- 5 i 93/60 + 5 i 40/60=-53/60
e - 2,5* [8/15 - (-0,15)] + 5/24= - 2,5* [8/15 +3/20] + 5/24=
- 2,5* [32/60 +9/60] + 5/24= - 25/10* [41/60 ] + 5/24=- 1/2* [41/12 ] + 5/24=
- 41/24 + 5/24=- 36/24 =-1 i 12/24= -1 i 1/2
f - 2,6 = 3,4 : 17 = 6/7=- 2,6 +0,2 + 6/7=- 2,6 +0,2+ 6/7=-2,4+6/7=
-2 i 2/5+6/7=-2 i 14/35+30/35=-1 i 49/35+30/35=-1 i 19/35
g - 0,15 * 5/6 - (0,7 * 3/7 - 4/5) : (-1 i 1/2)=
- 15/100 * 5/6 - (7/10 * 3/7 - 4/5) : (-1 i 1/2)=
- 1/4 * 1/2 - (1/10 * 3 - 4/5) : (-3/2)= - 1/8 - (3/10 - 4/5) * (-2/3)=
- 1/8 - (3/10 - 8/10) * (-2/3)=- 1/8 - (-5/10) * (-2/3)=- 1/8 - (-5/5) * (-1/3)=
- 1/8 - (-1) * (-1/3)=- 1/8 - (1/3)=- 3/24 - (8/24)=-11/24
h - 0,75 - ( 2 i 1/3 - 1 i 1/9) : 4=- 0,75 - ( 2 i 3/9 - 1 i 1/9) : 4=
- 0,75 - ( 1 i 2/9) : 4=- 0,75 - ( 11/9) *1/ 4=- 0,75 - ( 11/36)=- 3/4 - ( 11/36)=
- 27/36 - ( 11/36)=-38/36=-1 i 2/36=-1 i 1/18
i - (13,3 - 11 i 1/2) : 1,8=- (13,3 - 11,5) : 1,8=- 1,8: 1,8= -1
j - (19 i 1/6 + 43,75) : 5/6=- (19 i 1/6 + 43 i 3/4) *6/5=
- (19 i 2/12 + 43 i 9/12) *6/5= - (24 i 7/12) *6/5=-295/12 *6/5=-295/2 *1/5=
-59/2= - 29,5