Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:05:59+01:00
Kąt pełny = 360⁰

20%*360=72⁰

Kąt wpisany jest 2 razy mniejszy od środkowego, więc:
72/2=36⁰
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T21:07:27+01:00
Kąt pełny to 360 stopni.

Kąt środkowy to (w tym przypadku) 20 % kąta pełnego, czyli 20 % z 360 = 20/100 * 360 = 72. Wychodzi nam, że wynosi on 72 stopnie.

Kąt wpisany oparty na tym samym łuku co kąt środkowy ma miarę 1/2 kąta środkowego, czyli w tym przypadku jest to : 1/2 * 72=36

Ten kąt wpisany ma 36 stopni
1 5 1
2010-01-19T21:55:26+01:00
Kąt pełny = 360 st.

20%*360=72⁰

wpisany jest 2 razy mniejszy, czyli dzielimy na 2
72/2=36⁰
2 5 2