Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T21:04:35+01:00
P1=a x h
P1=5 x 4,8 [cm x cm]
P1= 24 cm2

I teraz na pole rombu o danych przekątnych:

P2= (e x f) :2 /x2
24x2=6+f
48cm2= 6 + f

f = 48 cm2 : 6 cm
f= 8cm


Odp: Długość dugiej przekątnej jest równa 8 cm.
2010-01-19T21:04:52+01:00
Porównuje my dwa wzory na pole

5*4,8=1/2(6*y)
24=1/2(6*y)
48=6y
y=8

deuga przekątna ma miarę 8 cm
2010-01-19T21:08:11+01:00
P = a×h
p = 5×4,8
P = 24 cm²
p = ½d₁ × d₂
24 = ½ × 6 × d₂
24 = 3d₂
3d₂ = 24 / ÷3
d₂ = 8 cm
druga przekątna ma 8 cm ;))