Jednym z prezentów urodzinowych Kasi jest krem nawilżający do twarzy, którego 50ml mieści się w słoiczku w kształcie walca o wysokości 4,2 cm i średnicy 6,2 cm. Jaki procent objętości słoiczka zajmuje krem ? Wynik zaokrąglij do 1%.

2

Odpowiedzi

2010-01-19T21:16:44+01:00
Średnica walca ma 6,2 cm więc promień walca ma 3,1 cm
Pole podstawy = Пr^2 = 6,91П ≈ 21,69 cm^2
V walca = 21,69 * 4,2 =91,098 ≈ 91,1 cm^3
V kremu = 50 cm^3 (bo 1ml=1cm^3)

50 ---------- 91,1
x% ---------- 100%

(50 * 100%) / 91,1 ≈ 55%

Krem zajmuje 55% słoiczka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:19:53+01:00
V=Pp * h
V=πr² * 0,42
V=0,0961π * 0,42
V=0,301754 * 0,42 = 0,12673668dm³
0,126... dm³= 126ml

126ml - 100%
50ml - x%

x= 100%*50ml / 126ml = 5000 / 126 = 39,68... ≈ 40%
1 5 1