W pewnym trójkącie prostokątnym wysokość opuszczona z wierzchołka kąta prostego dzieli przeciwprostokątną na odcinki długości 3cm i 12 cm . Oblicz długość tej wysokości .
Proszę o pomoc . Te zadania są z twierdzenia Talesa oraz figur podobnych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:14:53+01:00
A²+b²=(3+12)²
a²+b²=(15)²
a²+b²=225
P=½a*b
P=½*15*h
3²+h²=a²
12²+h²=b²
a²+b²=225
9+h²+144+h²=225
2h²=225-153
2h²=72 /:2
h²=36
h=6cm
proszę :)
2010-01-19T21:14:53+01:00
H - wysokość = √3 razy 12 = √36