Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:23:46+01:00
Lekturę „Pana Tadeusza”, skawiński otrzymał w podziękowaniu za datek dla polskiego Towarzystwa z Nowego Jorku. Podczas czytania „Pana Tadeusza”, Skawiński przypomniał sobie swoją przeszłość, dzieciństwo w Polsce,całym sercem zaczytał się w tej powieści co doprowadziło go do zaniedbania obowiązków latarnika. Zapomniał o swojej pracy, stracił ją przez krótka chwilę słabości i nieuwagę. Jednak to był przełomowy moment w jego życiu. To był prawdziwy powrót do ojczyzny.

proszę bardzo ;))
13 4 13
2010-01-19T21:25:41+01:00
Skawiński, gdy przyjął posadę latarnika, wysłał połowę swojej pensji towarzystwu pisarzy w Nowym Jorku. Zdążył już o tym zapomnieć, ale po jakimś czasie przysłano mu w podziękowaniu paczkę. W środku była książka - "Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza. Książka bardzo go wzruszyła, zawierała bowiem wiele opisów przyrody i krajobrazu Polski.
10 3 10
2010-01-19T21:28:59+01:00
Skawiński wszedł w posiadanie książki Adama Mickiewicza, która przypomniała mu Polskę. "Pan Tadeusz" rozbudził w mężczyźnie tęsknotę do swojego kraju i wspomnienia z młodości. Książkę tę przysłało mu zawiązane polskie Towarzystwo w New Yorku w podzięce za przesłanie połowy swojej pensji, z którą nie miał co robić na wieży.
9 4 9