Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T13:02:04+02:00
Dane:
masa at.=12,0115u
ln1=6
ln2=7
Z1=Z2=6
x%,y%=?

ln1=A1-Z
6+A1-6
A1=12

ln2=A2-Z
7=A2-6
A2=13

masa at.= (A1*x%+A2*y%)/100%
x%+y%=100%,z tego wynika, że x%=100%-y%
Otrzymujemy:
masa at.=[A1*(100%-y%)+A2*y%]/100%

Podstawiamy dane:
12,0115=[12*(100%-y%)+13*y%]/100%
1201,15=1200-12y+13y
1201,15=1200+y
y=1,15% (13C)
x=100%-1,15%=98,85% (12C)

Skróty:
A-liczba masowa
Z-liczba porządkowa
ln-liczba neutronów
masa at. - masa atomowa
2 5 2
2009-09-30T15:22:19+02:00
12,0115= [12*x + 13(100% - x)] /100% *100
1201,15= 12x + 1300% - 13x
-98,85= -x *(-1)
98,85=x

100%-98,85=1,15

Skład procentowy: 98,85% i 1,15%
1 5 1