Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej.Zapłacili za to 54 zł.W kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50 zł.Cena wody w marcu i kwietniu były takie same.Ile kosztuje 1m³ wody zimnej a ile 1m³ wody ciepłej.?

3

Odpowiedzi

2010-01-19T21:32:35+01:00
X - litr wody ciepłej
y - litr wody zimnej

54zł - razem marzec

50zł razem kwiecień


[6y+7x=54
[7y+6x=50

13x+13y=104 { sumu
13x=104-13y|13 { jemy

x=104/13
x=8
y=8
1 1 1
2010-01-19T21:32:57+01:00
X- zimna woda
y- ciepła woda

6x+7y=54 /*7
7x+6y=50 /*-6

42x+49y=378
-42x-36y=-300

13y=78
y= 6

7x+6y=50

7x+6*6=50
7x=14
x=2

1m³ wody zimnej kosztuje 2 zł a 1m³ wody ciepłej 6 zł








1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:47:23+01:00
X-zimna woda
y-ciepła woda

6x+7y=54/*7
7x+6y=50/*-6
42x+49y=378
-42x-36y=-300
13y=78
y= 6
7x+6y=50
7x+6*6=50
7x=14
x=2

Odpowiedz: 1m³ wody zimnej kosztuje 2zł, a 1m³ wody ciepłej kosztuje 6 zł.