Kostkę lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 2cm x 3cm, wrzucono do pustej szklanki. Jaką objętość będzie miała woda po stopieniu się tej kostki? Można przyjąć że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10% mniejszą niż lód.

2

Odpowiedzi

2010-01-19T21:31:19+01:00
Vprostopadłościanu=2*2*3=12 cm^3

V wody = 0,9*12=10, 8 cm^3
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:36:40+01:00
Dane:
2cmx2cmx3cm-wymiary kostki lodu
więc:
2cmx2cmx3cm=12cm³
10%-1.2cm³
90%-10.8cm³
1 cm³=1ml(mililitr)

Odp. Objętość wody wynosić będzie 12 cm³(12ml), jednak jeśli przyjmiemy że objętość lodu po roztopieniu zmniejszy sie o 10% wynosić ono będzie 10.8 cm³(10.8ml).
19 4 19