1.Zapisz w postaci ułamka zwykłego i skróć,o ile to możliwe:
a)0,05
b)0,75
c)1,325
d)50,8
e)7,012
f)15,5
2.Porównaj liczby:*
a)12,2 i 12,9
b)8,24 i 8 całe i 24/1000
c)11/100 i 0,011
d)6,120 i 6,012
e)3,010 i 3 całe i 1/100
f)15,10 i 1,500


*te działania są z ułamkami...

Proszę o pomoc...Zadanie na jutro:/ Z gory dzieki:)

3

Odpowiedzi

2009-09-29T22:05:35+02:00
1.Zapisz w postaci ułamka zwykłego i skróć,o ile to możliwe:
a)0,05=5/100
b)0,75=3/4
c)1,325=1 i 3/8
d)50,8=29/5
e)7,012=3506/500
f)15,5=31/2
2.Porównaj liczby:*
a)12,2 i 12,9 12,9 wieksza
b)8,24 i 8 całe i 24/1000 8,24 wieksza
c)11/100 i 0,011 11/100 wieksza
d)6,120 i 6,012 6,120 wieksza
e)3,010 i 3 całe i 1/100 rowne
f)15,10 i 1,500 15,10 wieksza

Ktora to klasa??
2009-09-29T22:07:27+02:00
1.Zapisz w postaci ułamka zwykłego i skróć,o ile to możliwe:
a)0,05=5/100=1/20
b)0,75=75/100=3/4
c)1,325=1 i 325/1000=1 i 65/200=1 i 13/40
d)50,8=50 i 8/10=50 i 4/5
e)7,012=7 i 12/1000=7 i 3/250
f)15,5=15 i 5/10=15 i 1/2
2.Porównaj liczby:*
a)12,2 <12,9
b)8,24 i> 8 całe i 24/1000
c)11/100 i> 0,011
d)6,120 i> 6,012
e)3,010 = 3 całe i 1/100
f)15,10 i> 1,500
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T22:13:03+02:00
A) 0,05 = 5/100 = 1/20
b) 0,75 = 75/100 = 3/4
c) 1,325 = 1 i 325/1000 = 1 i 65/200 = 1 i 13/40
d) 50,8 = 50 i 8/10 = 50 i 4/5
e) 7,012 = 7 i 12/1000 = 7 i 3/250
f) 15,5 = 15 i 5/10 = 15 i 1/2


2.Porównaj liczby:
a) 12,2 < 12,9
b) 8,24 > 8 i 24/1000
c) 11/100 > 0,011
d) 6,120 > 6,012
e) 3,010 = 3 i 1/100
f) 15,10 > 1,500