1.znajdź liczbę:
a) o 40% większą od liczby 20
b) o 20% mniejszą od liczby 36
c) o 50% większą od liczby 270
d) o 15% mniejszą od liczby 80
e) o 100% większą od liczby 67
f) o 2,5% mniejszą od liczby 200
g) o 0,2% większą od liczby 300
h) o 0,5% mniejszą od liczby 100

z góry dzięki :)

3

Odpowiedzi

2010-01-19T21:40:46+01:00
A 28
B 28,8
C 405
D 68
E 134
F 195
G 300,6
h 98
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T21:44:43+01:00
Proponuję proporcje, gdyż jest to w miare łatwy i bardzo bezpieczny sposób rozwiązywania takich zadań:
a) 100% - 20
140% - x
x=140 x 20 : 100 = 28

b) 100 - 36
80 - x
x= 80 x 36 :100 = 28,8

c) 100- 270
150 - x
x=150 x 270 : 100 = 405

d) 100 - 80
85 - x
x = 80 x 85 : 100 = 68

e) 100 - 67
200 - x
x=200 x 67 : 100 = 134

f) 100 - 200
97,5 - x
x= 97,5 x 200 :100 = 195

g) 100 - 300
100,2 - x
x= 100,2 x 300 : 100 = 300,6

h) 100 - 100
99,5 -x
x = 100 x 99,5 : 100 = 99,5
4 3 4
2010-01-19T21:47:32+01:00
A) 28
b)28,8
c)405
d)68
e)134
f)195
g)299,4
h)99,5
2 3 2