Odpowiedzi

2010-01-19T21:56:01+01:00
Pp=ab
Pp=6*3
Pp=18 cm2

Pk=pi r kwadrat
Pk=pi 1,5kwadrat
Pk=3,14*2,25
Pk=7,1 cm2

Pk=pi r kwadrat
Pk=pi 3kwadrat
Pk=3,14*9
Pk=28,3

Pc=18+28,3+7,1=53,4 cm2
2010-01-19T22:02:03+01:00
P=πr² r=3cm
P=π3²
P=π*9
P=3,14*9≈28,26cm²
P₂=πr₂ r₂=1,5cm
P₂=π1,5²
P₂=π*2,25
P₂=3,14*2,25≈7,1cm²
Pc-pole całkowite
Pc=(6*3)= 7,1cm²+28,26cm²=18cm²+7,1cm²+28,26cm²=53,6cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:20:05+01:00
1.POLE PROSTOKĄTA :
6cm×3cm= 18 cm²
2. Są dwa koła o średnicy 6cm i dwa kolejne o średnicy 3 cm
POLE I KOŁA:
P= πr² ( aby obliczyć r trzeba średnice podzielić na pół)
P=π3²
P=9π π= (3,14)
P= 9×3,14= 28,26cm²| ×2 (bo są 2 koła o takich polach)
P(×2)= 56,52 cm²
POLE II KOŁA :
P=πr²
P=π1,5²
P=2,25π π= (3,14)
P= 2,25×3,14= 7,065 cm² |× 2 (bo są 2 koła o takich polach)
P(×2)= 14,13 cm ²
3. Dodajemy pola kół i pole prostokąta::
14,13 cm ²+56,52 cm²+18 cm²=88,65 cm²
Odp: Pole całej figury wynosi 88,65 cm²