1.Zaznacz zdanie zawierające informację fałszywą:
A. w okresie republiki obok zgromadzenia ludowego ważną rolę w odgrywał senat,
B. najważniejszymi rangą urzędnikami republikańskiego Rzymu byli dwaj konsulowie,
C. na czas zagrożenia państwa Rzymianie oddawali pełnię władzy pretorowi,
D. zadaniem trybunów ludowych była obrona interesów plebsu.


2.Wskaż zdanie zawierające informacje fałszywą.
A.Pierwszą prowincją Rzymu,opanowaną po 1 wojnie punickiej ,stała się Afryka Północna
B.Rzym rozciągał swoje panowanie na niemal wszystkie krainy leżące nad Morzem Śródziemnym.
C.Największą jednostką armii rzyskiej był legion.
D.Rzymianie zasłyneli ze sztuki wznoszenia obozów wojskowych.


PomOCyYY ;/

3

Odpowiedzi

2010-01-19T22:14:12+01:00
2010-01-19T22:15:09+01:00
C. na czas zagrożenia państwa Rzymianie oddawali pełnię władzy pretorowi,
bo to był dyktator ;))
a na drugie nie wiem, ale powiedziałabym, że d.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:17:24+01:00