POMOCY NA JUTRO !!!....
przez działkę w kształcie kwadratu przeprowadzono po przekątnej ścieżkę . Jaką długość ma ta ścieżka , jeśli powierzchnia działki ma 25 arów ? ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki , jeśli szerokość bramy to 1, 5% długości ogrodzenia ?

3

Odpowiedzi

2010-01-19T22:28:21+01:00
1ar = 100m²
√2500=50
ścieżka ma długość 50√2 ≈ 70,71m

4*50m=200m
1,5%*200m=3m
200-3=197m
Potrzeba 197m siatki.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:34:04+01:00
Przez działkę w kształcie kwadratu przeprowadzono po przekątnej ścieżkę . Jaką długość ma ta ścieżka , jeśli powierzchnia działki ma 25 arów ? ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki , jeśli szerokość bramy to 1, 5% długości ogrodzenia ?

DANE:
P = 25a
1a=100m, czyli
P= 25*100
P=2500m²

OBLICZAM BOK KWADRATU (zakładam, że bok kwadratu to x)
P = 2500
P = x²
x² = 2500
x = 50m

OBLICZAM DŁUGOŚĆ ŚCIEŻKI, CZYLI PRZEKĄTNEJ KWADRATU (d):
d = x√2
d = 50√2m

OBLICZAM ILE METRÓW SIATKI POTRZEBA, CZYLI OBWÓD KWADRATU:
Ob = 4x
Ob = 4*50
Ob = 200m z czego 1,5% to brama, czyli:
200 - (200*1,5%) = 200 - 3 = 197m

ODPOWIEDŹ: ŚCIEŻKA MA DŁUGOŚĆ 50√2m, NATOMIAST NA OGRODZENIE TEJ DZIAŁKI POTRZEBA 197m SIATKI!

POZDRAWIAM :))
2010-01-19T22:40:29+01:00
Zamieniam ary na metry²
25arów=2500m²

pole kwadratu =a² gdzie a-dłudosc boku
2500=a²
a=50 i a=-50-sprzeczne bo długosc nie moze byc ujemna
liczymy przekatna ze wzoru d=a√2
d=50√2
Dłudość ścieżki wynosi 50√2[m]

liczymy ile potrzeba siatki na ogrodzenie
obwód=4*a-szerokość bramy
obwód=4*50-1,5%*200
obwód=200-3
obwód=197[m]

Potrzebne jest 197m siatki