Potrzebne mi to na jutro więc proszę o szybką odpowiedź;)

1.Oblicz skład procentowy chloru,wiedząc,że występuje w przyrodzie w postaci dwóch izotopów:35(u-liczba ta na górze)Cl i 37(u-liczba ta na górze) Cl.Średnia masa atomowa chloru wynosi 35,45 u.
2.Okres półtrwania promieniotwórczego izotopu platyny 193(u-liczba ta na górze)Pt wynosi 50 lat.Oblicz masę tego izotopu,która pozostanie po 200 latach,jeżeli masa początkowa próbki wynosiła 4 g.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:42:46+01:00

a)
35,45= 35x+(100-x)*37/100
3545=35x+3700-37x
-155=-2x
x=77,5

77,5% izotopu 35
22,5% izotopu 37

 

 

2.
ilosc rozpadów 200 lat / 50 lat = 4 rozpady


I rozpad
4g ------> 2g
II rozpad
2g ------> 1g
III rozpad
1g ------> 0,5g
IV rozpad
0,5g ---->0,25g

Po 200 latach pozostanie 0,25gram tego izotopu.


2010-01-19T22:44:08+01:00
A)
35,45= 35x+(100-x)*37/100
3545=35x+3700-37x
-155=-2x
x=77,5

77,5% izotopu 35
22,5% izotopu 37

b)200/50=4

I - 4/2=2g
II - 2/2=1g
III - 1/2g
IV - 1/4g