Ułóż równanie do zadania i oblicz:

Firma smak-Mix produkuje Margasło które jest mieszanką masła i margaryny. Margasło zawiera 80 % tłuszczu. Otrzymuje się je, mieszając masło, które zawiera 77 % tłuszczu, z margaryną zawierającą 82 % tłuszczu. Ile masła zawiera 250 g Margasła ?

3

Odpowiedzi

2010-01-19T22:32:21+01:00

x-masa masła
y-masa margaryny
układam układ równań
x+y=250
0,77x+0,82y=0,8*250g

x=250-y

0,77(250-y)+0,82y=200
192,5-0,77y+0,82=200
0,05y=7,5
y=150
x=100
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:40:22+01:00
{
{ -> te 2 klamry oznaczaja układ równań


Firma smak-Mix produkuje Margasło które jest mieszanką masła i margaryny. Margasło zawiera 80 % tłuszczu. Otrzymuje się je, mieszając masło, które zawiera 77 % tłuszczu, z margaryną zawierającą 82 % tłuszczu. Ile masła zawiera 250 g Margasła ?

x - ilość masla (w gramach)
y - ilośc margaryny (w gramach)

{ x+y=250 |-x
{ 77%*x+82%*y=80%*250 |*100

{y=250-x
{77x+82y=80*250

77x+82(250-x)=20000

77x-82x+20500=20000 |-20500
-5x=-500 |/(-5)
x=100
-----------------------------------------------
to juz jest niepotrzebne...
y=250-100
y=150

{x=100
{y=150
Odp. Margasło zawiera 100g masła
2010-01-19T22:52:21+01:00
Firma smak-Mix produkuje Margasło które jest mieszanką masła i margaryny. Margasło zawiera 80 % tłuszczu. Otrzymuje się je, mieszając masło, które zawiera 77 % tłuszczu, z margaryną zawierającą 82 % tłuszczu. Ile masła zawiera 250 g Margasła ?

x - ilość masła
y - ilość margaryny

x + y = 250
77% * x + 82% * y = 80% * 250 /*100

y = 250 - x
77x + 82y = 80 * 250

y = 250 - x
77x + 82(250-x) = 20000

y = 250 - x
77x + 20500 - 82x = 20000

y = 250 - x
77x - 82x = 20000 - 20500

y = 250 - x
-5x = -500 /:(-5)

y = 250 - x
x = 100

y = 250-100
x = 100

y = 150 TYLE MARGASŁO ZAWIERA MARGARYNY
x = 100 TYLE MARGASŁO ZAWIERA MASŁA :)

ODP. MARGASŁO ZAWIERA 100g MASŁA!

POZDRAWIAM :))
1 1 1