Odpowiedzi

2010-01-19T22:56:29+01:00
Data to 1789r.
a miejsce Paryż
a miejsce w dziejach to chyba że zburzono twierdzę Bastylia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T22:59:00+01:00
(A jest jakaś inna niż ta z XVIII wieku? ;P )

Dzięki Rewolucji Francuskiej dokonano bardzo ważnego kroku, mianowicie obalono absolutną władzę monarchy i i wcielono w życie bardziej "demokratyczne" - o ile ustrój z XVIII wieku można tak okreslić - stany. Rewolucja pochłonęła życie wielu ludzi, zarówno tych, któzy angażowali się w walkę o wyzwolenie, jak i tych niewinnych, jednak dzięki niej zacząłsię proces stopniowej republikanizacji państw europejskich.
(Panie u góry - miejsce w dziejach czyli chyba, jaki wpływ na historię świata miało to wydarzenie ^^ )
  • Użytkownik Zadane
2010-01-19T23:08:44+01:00
REWOLUCJA FRANCUSKA (od 1789 r. do roku 1795).Mała miejsce w Paryżu. 14.VII.1789 roku zdobyciem Bastylii, będącej symbolem królewskiej władzy.