Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T23:38:33+02:00
Wykonaj dzialania (wzor skroconego mnozenia)
a. ( 5 x + 1/2 y )^2=25x²+5xy+1/4 y²
b. ( 4 x - 2 z ) ^2=16x²-16xz+4z²
c. ( 1/2 x - y ^2)^2=1/4x²-xy²+y⁴
d. ( 1/2 a + 1/3 b)^2=1/4a²+1/3ab+1/9b²
2009-09-29T23:46:17+02:00
A) (5x+½y)²= (5x)²+2×5x×½y+(½)²=25x²+5xy+¼y²
b) (4x-2z)²=(4x)²-2×4x×(-2z)+(-2z)²=16x²+16xz+4z²
c) (½x-y²)²=(½x)²-2×½×(-y)²+(-y²)²=¼x²+xy+y⁴
d)(½a+⅓b)=(½a)²+2×½a×⅓b+(⅓b)²=¼a²+⅓ab+1/9b