Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-29T23:50:51+02:00
Spiż jest stopem miedzi,cyny i cynku.Używa sie go do wyrobu dzwonów.miedz stanowi 22 /25 stopu,cyna 2 /25 ,reszte stanowi cynk.spiżowy dzwon waży 0,5 tony.ile cynku uzyto do wykonania tego dzwonu?
22 /25 +2 /25=24/25
cynk=1/25
1/25 z 0,5 tony =1/25 z 500kg =20 kg
2009-09-29T23:54:32+02:00
Cynk - 1/25 stopu
1 tona = kg
x = 1/25* 500kg
x = 20 kg
Użyto 20 kg cynku