Oblicz promien karuzeli, na ktorej porusza sie dziecko o masie 30 kg pod dzialaniem stalej sily dosrodkowej o wartosci 144 N. czestotliwosc, z jaka obraca sie karuzela wynosi 12 obr./min. wymien wsyzstkie sily, jakie skladaja sie na sile dosrodkowa na karuzeli i opisz zaleznosc miedzy nimi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T11:27:17+01:00
F=12 obr/min = 0.2 Hz
V = 2*pi*f*r
F(do) = mv^2/r
wstawiam wzór na v do wzoru na siłę dosrodkową, przekształcam i wychodzi:
r=F(od)/(m*4*pi^2*f^2) = 3m
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T11:29:48+01:00
Pęd przed pierwszym skokiem:
po = mc*Vo + mw*0 = mc*Vo
Pęd po pierwszym skoku:
p1 = (mc + mw)V1
Pęd po drugim skoku:
p2 = mc*0 + mw*V2 = mw*V2
po = p1 = p2
po = p1 -> V1 = mc*vo/(mc + mw)
p1 = p2 -> V2 = p2/mw = mc/mw * vo/(mc + mw).

f=12 obr/min = 0.2 Hz
V = 2*pi*f*r
F(do) = mv^2/r
wstawiamy wzór na v do wzoru na siłę dosrodkową, przekształcamy i
r=F(od)/(m*4*pi^2*f^2) = 3m