Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T11:05:05+01:00
Złamania kończyn najprościej można podzielić na złamania bez przemieszczenia odłamów kostnych lub z przemieszczeniem. Ze względu na obrażenia dodatkowe wyróżniamy złamania otwarte lub zamknięte.

Jakie są objawy?

1. Dominuje ból, choć dopiero po ustąpieniu emocji.
2. Zniekształcenie obrysów złamanej kończyny, jej patologiczna ruchomość czy ułożenie.
3. Narasta obrzęk, pojawiają się zasinienia okolicy (krwawe wylewy).
4. W przypadku złamań dużych kości może dojść do utraty znacznej ilości krwi, np. przy złamaniu kości udowej do okolicznych tkanek może 'uciec' około 2 litrów krwi.
5. W przypadku złamania otwartego wątpliwości raczej nie ma - najczęściej odłamy kości widać.

o to chodziło? :]
1 5 1
2010-01-20T11:09:19+01:00
Złamanie kości jest to przerwanie ciągłości tkanki kostnej wskutek nadmiernego skręcenia,ugięcia lub silnego urazu mechanicznego,może nastąpić przemieszczenie odłamów kostnych,konieczne nastawienie i unieruchomienie,a niekiedy leczenie operacyjne.