Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T11:43:59+01:00
X=cena kuchenki netto(tzn. bez vatu)
1,22x=cena kuchenki z 22% vatem
1,07x=cena kuchenki z 7% vatem

bo np x+22%=x+0,22x=1,22x
x+7%=x+0,07x=1,07x

1,22x=1,07x+180zł
1,22x-1,07x=180zł
0,15x=180zł
x=180:0,15
x=1200zł
odp. cenna netto kuchenki wynosi 1200zł

sprawdzimy ci to

1200+22%z 1200=1200+0,22×1200=1200+264=1464zł
1200+7% z 1200=1200+0,07z 1200=1200+84zł=1284

1464-1284=180zł
pozdrawiamn
2010-01-20T11:54:24+01:00
Kuchenka mikrofalowa kosztowała wraz z VAT wynoszącym 22% pewną kwotę.

Gdyby stawka VAT została zmieniona na 7% to kuchenka staniałaby o180 zł .

Jaka jest cena kuchenki netto?
x-cena kuchenki brutto – bez VAT
1,22x-180=1,07x
1,22x-1,07x=180
0,15x=180
x=1200
1,22x=1,22*1200=1464
1,07x=1,07*1200=1284
Odp: Cena netto 1200zł.
1 5 1