Odpowiedzi

  • zazu
  • Rozwiązujący
2010-01-20T11:46:31+01:00
Sw aleksy jest typem ascety ,poniewaz wyrzekl sie bogactwa na wiare w boga ,mimo swojego bogactwa i ozenku wypelnil sluzbe boza ,pozostawiajac rodzine zone i majatek ,aby zostac oddanym bogu zostal zebrakiem .wszytko co mial oddal biedakom a sam modlil sie i zyl z tego co dostal od ludzi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T11:54:44+01:00
Asceta jest to człowiek, który dobrowolnie decyduje się na umartwianie, odrzucanie wszelkich przyjemności oraz życie w skrajnej nędzy i cierpieniu.Można to stwierdzić na przykładzie św. Aleksego.Był człowiekiem niezwykle religijnym i już za życia myślał o tym aby dostać się do Królestwa Niebieskiego. Dobrowolnie zrezygnował z majątku i dostatku. Nie ulegał pokusom. Pokornie przyjmował obelgi od służb. materialne rzeczy nie były najważniejsze , był dobroduszny, myślał o innych. Nie myślał o sławie, Głosił chwałę boga, prowadził tułacze życie. był bardzo skromny i wytrwały. celowo znosił upokorzenia i cierpienie. Miał szacunek do bliskich i żony. Bóg docenił jego postawę, otrzymał dar czynienia cudów.