Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T12:05:13+01:00
1. Ponieważ, nazywane organizmami pionierskimi oznacza że potrafią przeżyć w trudnych warunkach tam gdzie żyja tylko bakterie.

2.Skale porostowa stosujemy w przyrodzie podczas badania poziomu zarostu tego gatunku roślin : )
2 5 2
2010-01-20T14:49:06+01:00
1. Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp.

2 Skala porostowa (lichenoindykacja) (skala Hawksworth'a i Rose'a) – za jej pomocą, poprzez obserwacje typów plech porostów rosnących na korze drzew liściastych, można ocenić skalę zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Porosty pełnią tu rolę gatunku wskaźnikowego (bioindykatora).
2 2 2