Samochód rusza z miejsca postoju w czasie 10 s uzyskuje prędkość równa 54km/h . Jaka jest wartość sredniego przyspieszenia rychu samochodu w tym czasie ? Ile wynosi droga przebyta w tym
czasie przez samochód ?

prosze o rozwiązanie:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T12:18:36+01:00
A-przyspieszenie
a= przyrost prędkości /czas w jaim nastąpi

54km/h :3,6 =15m/s
a=15m/s /10 s =1,5 m/(s*s) (chodzi tu o kwadrat)
s=(a*t^2)/2
S=1,5*10*10/2= 75m
1 3 1
2010-01-20T12:23:17+01:00
Witaj
średnie a = v2-v1/t = 15m/s-0/10s = 1,5m/s^2 54km/h = 15m/s
s = a*t^2/2 = 0,5*1,5m/s^2*225s^2 = 168,75 m
Pozdrawiam
czarnadziura