Odpowiedzi

2010-01-20T12:40:48+01:00
Tkanki mięśniowe:
-poprzecznie prążkowana szkieletowa
- poprzecznie prążkowana serca
-gładka

Porównanie typów tkanki mięśniowej:
Ja mam to zrobione w zeszyscie w postaci tabelki, mam podział na 4 kolumny , i 6 wersów

CECHA:
1. Budowa komórki
a) kształt
b) ułożenie i ilość w komórce
M.P.P.SZKIELETU
- cylindryczny
- kilkadziesiąt, kilkaset przy błonie
M.P.P. SERCA
-wydłużony z rozgałęzieniami
-1-2centralnie
M. GŁADKIE
-wrzeciono
- 1 centralnie

2.Występowanie
M.P.P.SZKIELETU
- przy kościach trójgłowy
M.P.P. SERCA
-w sercu
M. GŁADKIE
-narządy wewn.
żołądek

3. Obecność prążków
M.P.P.SZKIELETU
+(występują)
M.P.P. SERCA
+
M. GŁADKIE
-

4. Praca mięśnia
M.P.P.SZKIELETU
-zależy od naszej woli, szybko się męczą
M.P.P. SERCA
-niezależnie nie męczą się
M. GŁADKIE
-niezależnie raczej nie męczą sie

5. Zależność od naszej woli
M.P.P.SZKIELETU
+
M.P.P. SERCA
-
M. GŁADKIE
-

funkcje autonomicznego układu nerwowego :
-odpowiada za : ruchy częsci ciała , mowę, odbierania wrażeń dotykowych z ciała, słuch i wzrok
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T12:41:25+01:00
1.

Tkanka miesniowa :

a) GLADKA :
1.jest zbudowana z momorek o wrzecionowatym ksztalcie ostro zakonczonych i jednojadrowych
2.szybkośc skurczu jest mała
3.czestotoliwosc skurczow jest niezalezna od woli czlowieka
4.buduje sciany prewodu pokarmowego i oddechowego oraz naczyn krwionosnych

b) POPRZECZNIE PRAZKOWANA SZKIELETOWA
1.jest zbudowana z komorek wydluzonych , cylindrycznych ,tepo zakonczonych zwierajacych wiele jader i mitochondriow
2.szybkosc skurczow jest duza ale krotkotrwala zalezy od woli
4.buduje miesnie szkieleltowe

c) PRAZKOWANA SERCA :
1.jest zbudowana z komrek wydluzonych , cylindrycznych , zawiera jedno lub dwa centralnie polozone jadra komorkowe
3.czestotliwosc skurczow nie podlega woli organizmu
4.buduje miesien sercowy


2.

PODZAIL UKLADU NERWOWEGO ZE WZGLEDU NA BUDOWE :
A) osrodkowy sklada sie z mozgowia i rdzenia kregowego
*pelni funkcje kontroli calego organizmu
*analizuje informacje docierajace ze srodowiska wewnetrznego i zewnetrznego
*przekazuje polecena do odpowiednich narzadow

B) obwodowy uklad nerwowowy sklada sie z nerwow wychodzacych z ukladu osrodkowego
*przekazuje informacje pomiedzy osrodkowym ukladem nerwowym a pozostalymi czesciami orgaznizmu
*odbiera informacje z narzadow wewnetrznych oraz ze srodowiska zewnetrznego



PODZIAL UKLADU NERWOWEGO ZE WGLEDY NA SPOSOB FUNKCJONOWANIA :
A) somatyczny uklad nerwowy :
*steruje prace miesni szkieletowych
*umozliwia kontakt organizmu ze srodowiskiem zewnetrznym
*za pomoca narzodow odbiera bodzce z otoczenia

B) autonomiczny uklad nerwowy :
*kieruje praca narzodow wewnetrznych oraz procesami przemiany materii
11 4 11
2010-01-20T14:25:50+01:00
1Rodzaje tkanki mięśniowej:
a). mięsień gładki
b). mięsień poprzecznie prążkowany
c). mięsień poprzecznie prążkowany serca

2 przystosowanie:
a)- mięsień gładki występuje w w bicepsie, oraz najbliżej położonych skóry partiach naszego ciała.
- Ma on w sobie jądro, które zużywa tlen. Mięsień ten jest zależny od naszej woli nigdy nie przestaje funkcjonować (jedynie w przypadku jakiejś choroby mięśni).
- Podczas wysiłku fizycznego gdy zabraknie mięśniu tlenu może dojść do zakwasów .Jest to tzw. wydzielanie przez nie mleczka wtedy one nas bolą.

b) - mięsień poprzecznie prążkowany występuje na obrzeżu naszych kości. Ma on prążki pozwalające nam na schylanie, lub na wyprostowywanie się.
- Mięsień ten jest niezależny od naszej woli.
- Łatwo ulega skurczą.
Najwięcej go jest na obręczy kręgosłupa i klatki piersiowej.

c)Mięsień poprzecznie prążkowany serca -nie ma on jądra lecz tak jak nazwa wskazuje ma prążki.
- Z niego zbudowane jest serce i także cześć układu pokarmowego.
- Jest on niezależny od naszej woli możemy to zaobserwować na przykładzie skurczu i rozkurczu serca.
- może on jedynie przestać poprawnie funkcjonować gdy dojdzie do zemdlenia lud śmierci człowieka.

3 układ nerwowy
- jest on administratorem całego życia
Budowa: centralny układ nerwowy.
- mózg
- pień mózgu
- móżdżek
- rdzeń kręgowy - korzenie nerwowe( nerwy peryferyjne)
FUNKCJE:
- koordynacja zewnętrzna
- homeostaza- regulacja metabolizmu
- kieruje relacjami niezależnymi od naszej woli
- składa się z 2 części układu: współczulnego i przywspółczulnego

Pozdrawiam:)
12 4 12