Odpowiedzi

2010-01-20T12:24:25+01:00
Liczysz pole tego trapezu ze wzoru ((a+b)*h)/2 (6+12)*4/2 =36 cm^2
Objętość to pole trapezu razy wysokosc
czyli aby obliczyc wysokosc musimy podzielic objetosc przez pole trapezu
432/36=12cm
5 4 5
2010-01-20T12:29:44+01:00
Podstawą graniastosłupa prostego o objętości 432 cm ³ jest trapez
V=Pp*h gdzie Pp=(a+b)/2*ht a=12 b=6 ht=4 V=432 h=?
V=(a+b)/2*ht*h
432=(12+6)/2*4*h
432=18/2*4*h
432=9*4*h
432=36h /36
h=12
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T12:33:24+01:00
V=432cm3
pole podstawy
p=1/2(a+b)h
p=1/2(6+12)4
p=36cm

objętość:
V=Pp*H
H=V/Pp
H=432/36
H=12cm

Odp Wysokość bryły wynosi 12 cm
8 4 8