Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T10:28:02+02:00
Książki Ali stoją na 5-ciu półkach, przy czym na każdej półce jest ich tyle samo. Gdyby na każdej półce było o 6 książek więcej to wszystkie zajęłyby tylko 3 półki. Ile książek ma Ala?

książek 5x
5x=3(x+6)
5x=3x+18
2x=18
x=9
5*9=45-liczba książek
2009-09-30T10:29:55+02:00
X - książki na jednej półce
y - wszystkie ksiażki

y=5x
y=3(x+6)

5x=3x+18
2x=18
x=9

y=5×9=45