Antykwariusz zakupił stolik do kawy i lustro za łączną kwotę 4050 zł. Sprzedał lustro, zyskując na transakcji 25%, a sprzedając stolik, zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260zł. Ile zapłacił za lustro, a ile za stolik? Rozwiąż zadanie za pomocą układu równań, metodą przeciwnych współczynników lub metodą podstawiania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T13:15:30+01:00
X-cena lustra
y cena stolika

x+y=4050
1.25x+1.4y=5310
y=4050-x
1.25x+1.4(4050-x)=5310
y=4050-x
1.25x-1.4x=5310-5670
y=4050-x
-0.15x=-360 /:-0.15
y=4050-x
x=2400
y=4050-2400=1650

Odp. Antykwariusz zapłacił za lustro 2400 zł a za stolik 1650 zł.
1 5 1
2010-01-20T13:19:51+01:00
X - cena stolika
y - cena lustra

x+y= 4050| * (-1,2)
1,4x+1,25y=1260+4050

-1,4x-1,4y=-5670
1,4x+1,25y=5310
----------------------
-0,15y=-360|: (-0,15)
y=2.400

x+y=4050
x=1650

odp: za lustro zaplacil 2400zl a za stolik 1650zl