Jacek pojechał swoim nowym rowerem na wycieczkę. Pokonał odległości między trzema miejscowościami A, B, C leżącymi w wierzchołkach pewnego trójkąta. Odległość w linii prostej z miejscowości C do B wynosi 10km, z B do A - 6km. Wynika stąd, że odległość w linii prostej z C do A wynosi:

A) dokładnie 16 km
B)dokładnie 4km
C) dowolną liczbę kilometrów, ale mniej niż 16km
D)mniej niż 16km, ale więcej niż 4km
Zapisz obliczenia


z góry dzięki za pomoc:)

3

Odpowiedzi

2010-01-20T13:20:32+01:00
2010-01-20T13:25:59+01:00
Ja bym to zrobiła Pitagorasem.

62 + 102 = c2
36 + 100 = c2
c = pierwiastek z 136

sądzę, że będzie to odpowiedź D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T13:27:16+01:00
Odpowiedz D, poniewaz:
10+6=16
10-6=4