Odpowiedzi

2010-01-20T13:50:48+01:00
Wzór na poletrójkąta(P=a*h/2) gdzie h jest drugą przyprostokątną
24=6b/2
48=6b
b=8

Teraz twierdzenie Pitagorasa:
6²+8²=x²
36+64=x²
x²=100
x=10

boki mają: 6cm, 8cm, 10cm
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T13:51:40+01:00
P=24, a=6, h=?
P=1/2a*h
24=1/2*6*h
24=3*h /3
h=8
x- przeciwprostokątna
x=?
8^2+6^2=x^2
64+36=x^2
x^2=100 pierwiastkujemy
x=10
Obw=a+h+x= 6+8+10=24
^-do potęgi...
Powinno być dobrze bo sama miałam na ocenę zrobić bardzo podobne zadania(dostałam 5). Pozdrawiam.
2010-01-20T13:53:29+01:00
6razy x podzielone na 2 daje 24 jeden z boków (wysokość) ma ma 8 czyli 6 razy 8 =24