Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T13:58:15+01:00
6 + 6 + x = 20cm
x=20 - 12cm
x=8cm

P=1/2 a ×h
P=1/2×8×4,5cm
P=4×4,5cm
P=18cm

2 5 2
2010-01-20T14:01:15+01:00
6+6+x=20
x=20-12=8 to jest podstawa trójkąta
wysokość obl. z twierdzenia pitagorasa, czyli
6² + 4² = h²
36+16=h²
52=h²
h=√52
pole trójkata= ½ah
wystarczy juz tylko podstawic dane
1 5 1
2010-01-20T14:38:17+01:00
Obw = 20
2a + b = 20
2 * 6 + b = 20
b = 8
Mamy więc trójkąt o podstawie b = 8 i dwóch ramionach = 6cm
Z twierdzenia pitagorasa liczymy h
(1/2b)² + h ² = 6²
(1/2 * 8)² + h² = 36
4² + h² = 36
h² = 36 - 16
h² = 20
h = √20
h = √4*5
h = 2√5
P = 1/2 b *h = 1/2 * 8 * 2√5 = 8√5
Pole trójkąta wynosi 8√5

4 5 4