Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T14:21:05+01:00
1. Rosjanie oraz Niemcy w czasie zaborów wynaradawiali polaków nasętpująco:
- zmieniano nazwy miast i ulic na jezyki zaborcow.
-uczono w szkolach jedynie w jezykach zaborcow(religi rowniez)
-wykupywanie z rak polskich ziemi przez niemcow
- szczerzenie propagandy przeciw ludnosci polskiej tzw. hakata
- kulturkampf: walka o kulture, usuwanie polskich księzy ze stanowisk proboszczy
-zakazywano posiadania polskich ksiazek
2. Polacy potajemnie zachowywali ksiazki o histori i kulturze polskosci. Gdy mogli mowili po polsku, starali zachowac tradycje i kulture polskosci. Gdy niemcy wysiedlali polakow Ci nie oddawali swoich ziem o domow bez walki np. wóz Drzymały.
1 5 1
2010-01-20T14:22:08+01:00
1Niemcy - Prusy i Rosja chcieli wynarodowić Polaków przez odebranie języka Polaków i ich kultury. Polacy nie mogli czytać swoich książek i wierszy. Zaborcy nawet narzucili żeby modlili się w ich języku.
2.Za wszelką cenę walczyli o wolność i niepodległość.Celem Polaków było utworzenie suwerennego i silnego państwa.