Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T12:33:57+02:00
Jan Twardowski-(1915-2006)-był kapłanem, a dopiero później poetą jak sam o sobie mówił.Po ukończeniu warszawskiego gimnazjum opublikował swoje pierwsze wiersze w piśmie dla młodzieży. Pierwszy tomik poezji Twardowskiego ,,Powrót Andersena" ukazał się w 1938r.
Dalszą naukę przerwała poecie wojna,wtedy Jan Twardowski wstąpił do Armii Krajowej i walczył w powstaniu warszawskim. Po wojnie skończył studia i otrzymał święcenia kapłańskie. Ukazywały się kolejne tomiki księdza Jana np. ,,Rachunek dla dorosłego", ,,Nie przyszedłem pana nawracać". Często Jan Twardowski był uznawany za najwybitniejszego współczesnego poetę religijnego w Polsce.
71 2 71
2009-09-30T12:39:23+02:00
Jan Twardowski: urodził się w 1915 roku, zmarł w 2006 roku. Kapłan, kaznodzieja, a dopiero potem poeta- jak sam o sobie powiedział w jednym z wywiadów. Chociaż- jeśli spojrzeć chronologicznie- to najpierw został poetą- bo już po ukończeniu warszawskiego gimnazjum. Wtedy opublikował swoje pierwsze wiersze w literackim piśmie dla młodzieży. Pierwszy tomik poezji Twardowskiego ''Powrót Andersena'' ukazał się w 1938 roku, w nakładzie zaledwie 40 egzemplarzy, ale za to w znakomitej firmie wydawniczej.
35 4 35
2009-09-30T14:47:05+02:00
Urodził się 1 czerwca 1915 roku w Warszawie. Rektor kościoła sióstr Wizytek w Warszawie. Po wojnie wydał m.in. tomy: "Wiersze" (1959), "Znak ufności" (1970) - tom, który przyniósł poecie dużą popularność, "Zeszyt w kratkę. Rozmowy z dziećmi i nie tylko s z dziećmi" (1973), "Niebieskie okulary" (1980), "Który stwarzasz jagody" (1983), "Na osiołku" (1986), "Nie przyszedłem pana nawracać. Wiersze 1939-85" (1986), "Sumienie ruszyło" (1989), "Niecodziennik" (1991) - to głównie zbiór anegdot okraszony kilkoma krótkimi wierszami, "Nie martw się" (1992), "Wiersze" (1993).

15 3 15