Wyłączanie wspólnego czynnika poza nawias:
niektóre mogą być złe i jak będą to napiszcie obok przykładu złe
3ax+5bx
4ab-3bc
20xy+8xz
4x do potęgi 2+3x
6x do potęgi 2+4xy do potęgi 2
x do potęgi 3+2x+x
2x do potęgi 2 +4x+2
x do potęgi 3+2x do potęgi 2+x+2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T14:11:12+01:00
3ax+5bx=x(3a+5b)
4ab-3bc=b(4a-3c)
20xy+8xz=2x(10y+4z)
4x do potęgi 2+3x= x(4x + 3)
6x do potęgi 2+4xy do potęgi 2=2x(3x+2y do potęgi drugiej)
x do potęgi 3+2x+x = x(x do drugiej potęgi + 2 + 1)
2x do potęgi 2 +4x+2 = 2(x do potęgi 2+ 2x + 1)
x do potęgi 3+2x do potęgi 2+x+2 = 1(x do potęgi 3+ 2x do potęgi 2 + 2) (ten MOŻE być zły ;))

Proszę :)
Liczę na najlepsze
2010-01-20T14:22:15+01:00
3ax+5bx=x(3a+5b)
4ab-3bc=b(4a-3c)
20xy+8xz=4x(5y+2z)
4x2+3x=x(4x+3)
6x2+4xy2=2x(3x+2y2)
x3+2x+x= myślę że powinno być 2x2
x3+2x2+x=x(x2+2x+1)
2x2+4x+2=2x(x+2)+2=2<x(x+2)+1>
x3+2x2+x+2=x2(x+2)+x+2=(x+2)(x2+1)