Odpowiedzi

2010-01-20T14:09:34+01:00
X- produkty

1/4x+0,15x+0,15x+90=x
0,555x+90=x
90=0,555x+x
90=1,555x
90/1,555 kg=x

Nie wiem czy dobrze;/
2010-01-20T14:14:01+01:00
¼ + 15% + 90 kg= całośc
¼+15/100 +90kg=100%
25/100+15/100+90kg=100%
40/100+90kg=100%
40%+90kg=100%
90kg=100%-40%
90kg=60%

skoro 90 kg=60%
to ukladamy proporcje:

90kg ------------ 60%
x ---------------- 100%

i mnozymy "na krzyz"

x=90*100/60=150kg

odp.restauracja zamowila 150kg produktow.

mam nadzieje ze pomoglam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T14:17:03+01:00
1/4 x + 3/20x +3/20x + 90 =x
1/4 x + 3/20x +3/20x-x=-90
5/20x + 3/20x + 3/20x - 20/20x=-90
-9/20x = -90
x= 200 kg
ODp. zamówili 200 kg produktów.