Zad 1
przygotowując się do szkolnej uroczystości, uczniowie klas piatych sprawdzali, w jaki sposób mogą się ustawic. okazało sie,że mogli stanąć w trzech szeregach, w czterech albo w pięciu szeregach i za każdym razem wszystkie szeregi były pełne.
- czy każdy z uczniów będzie miał parę, jeśli staną w dwuszeregu?
- w jaki inny sposób mogą się ustawic (zawsze muszą stanąć wszyscy uczniowie i wszystkie szeregi muszą być pełne)?
-ilu uczniów mogło być łącznie w tych piatych klasach?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T14:17:52+01:00
Według mnie najmniejsza liczba uczniów, którzy moga stanąć w 3,4,lub 5 szeregach to jest 60. Z tego wynika że w dwuszeregu kazdy z nich bedzie miał pare. Moga jeszcze stanąć w 6, 10, 15, i 30szeregach-aby każdy miał pare
2010-01-20T14:18:22+01:00
2010-01-20T14:32:43+01:00
Mogą stać w 3,4 lub 5 szeregach.
łacznie mogłoby stac 60 uczniów.