Prosze pomożcie ! ;)
Dobrze i popranie zrobione zadanie daje najlepsze ! ;]
Chce rozwiazania ( bo jak sami widzicie sa tam tez odp. ale same odp nic mi nie daja ). Robie i robie i jakies wyniki z kosmosu mi wychodza ;/
wiec bardzo prosze o pomoc !

oto link ; http://www.loprez.pl/file_sys/files/39_Powt_rki_-_3_klasa_GIM_-_zestaw_4.pdf

3

Odpowiedzi

2010-01-20T14:23:24+01:00
1.
a) Jaką wartość przyjmuje funkcja y = −0,125x + 4 dla argumentu x = 8?
y=-0,125*8+4
y=-1+4
y=3
b)Dla jakiego argumentu x funkcja y = −3x + ³₄ osiąga wartość ³₄?
0,75=-3x+0,75
-3x=0
x=0
c) Dla jakich argumentów funkcja y = 4x − 4 przyjmuje wartości ujemne? Dla jakiego argumentu funkcja ta osiąga wartość 0?
wartości ujemne dla x < 1; wartość 0 dla x = 1 bo w miejsce x wstawimy liczbe mniejsza od 1 to wynik bedzie ujemny a jezeli wstawimy 1 to wynik bedzie rowny 0.
2. Oblicz miejsca zerowe funkcji:(czyli za y wstawiamy 0)
a) y = −2x + 3
0=-2x+3
-3=-2x
3=2x
1,5=x
b) y = ¹₃x + ²₃
0=¹₃x + ²₃
-²₃=¹₃x
-²₃*3=x
-2=x
c) y = x
x=0
3. a) Jaką drogę przebył pies w drugiej sekundzie ruchu, a jaką po dwóch sekundach?
Musisz odczytac z wykresu czyli 2m;4m
b) Po ilu sekundach pies się zatrzymał?
Musisz odczytac w ktorych sekundach droga nie zwieksza sie.
c) Ile czasu zajął mu powrót do właściciela?
od 7s do 9s czyli 2s
W jakiej odległości od właściciela pies się zatrzymał?
tam gdzie droga przestaje sie zwiekszac czyli 6m
e) Z jaką prędkością poruszał się pies do momentu zatrzymania, a z jaką — od momentu zatrzymania?
odczytujemy kolejno s[m] w czasie zatrzymania=6m a t[s]=3s takze v=6m/3s czyli 2m/s
droga powrotna
odczytujemy s[m] rowna sie 6m ale czas rowna sie 2s bo 7s-9s=2s czyli 6m/2s=3m/s
f) Oblicz średnią prędkość psa. Wynik podaj w km/h.
cala drofa czyli 6+6=12m caly czas= 9s a wiec 12m/9s=4,8km/h
g) Jakim ruchem poruszał się pies przez pierwsze trzy sekundy ruchu, a jakim – podczas dwóch ostatnich sekund ruchu?
Przez pierwsze trzy sekundy — ruchem jednostajnie przyspieszonym; ostatnie dwie sekundy
– ruchem jednostajnie opóźnionym
h)Jaką drogę przebył pies, w czasie gdy jego prędkość nie ulegała zmianie? Jakim ruchem się wówczas poruszał?
24 m; był to ruch jednostajny bo s=vt czyli 6*4=24m
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T18:04:12+01:00
1. a) y=-0,125*8 +4
y=3
b) 3/4=-3x+3/4
0=-3x
x=0
c) 4x-4<0
4x<4 /:4
x<1
4x-4=0
4x=4
x=1
2.a) 0=-2x+3
-3=-2x /:-2
1,5 = x
b) 0=1/3x+2/3
-2/3=1/3x /*3
x=-2
c)0=x
3.a) w drugiej sekundzie 2m a po dwóch 4m
b)po 3 sek pies się zatrzymał
c)powrót zajął mu 2sek
d)pies zatrzymał sie 6m od właściciela
e)6m/3s=2m/s predkosc do momentu zatrzymania
6m/2s=3m/s predkosc od momentu zatrzymania
f)12m/9sek =4/3*1/1000*3600km/h= 4,8km/h
g) pies przez pierwsze 3sek poruszał się ruchem jednostajnym przyspieszonym, a w ciegu dwoch ostatnich sek jednostajnym opóźnionym
h)poruszał się ruchem jednostajnym s=v*t s=6*4 s=24m
4a)odp. D
b) odp. A
c)w singarpurze w 4 kwartale a na przyladku w 3 kwartale
d)ilosc opadow -grudziec temperatura-styczeń
5.zawodnik pierwszy 1000m/2,5min=400m/min
zawodnik drugi 1000m/3min=333 1/3 m/min
zawodnik trzeci 1000m/3,75min=266 2/3 m/ min
a)w czasie 2,5 min
b)drugi po 0,5 min za pierwszym a trzeci po 0,75 min za pierwszym
c)po 1,5min
d) średnia v pierwszego 400*1/1000*60=24km/h
II zaw 1000/3*1/1000*60=20km/h
III zaw 1000/3,75*1/1000*60=16km/h
e)I 400m pokonane po 1 min
III s 266 2/3
400-266 2/3 = ok. 133m
f)III s= v*t s=266 2/3 * 2,5 =666 2/3
1000-666 2/3 =ok 333m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T20:19:56+01:00
Niektóre zadania nie mają obliczeń, bo odpowiedź należy odczytać z wykresu. Wszystko w załączniku