Za 1 długopis i 3 pióra zapłacono 51 zł, natomiast za 3 takie same długopisy i 2 pióra zapłacono 48 zł. Jaka była cena długopisu, a jaka pióra? proszę o szybką pomoc najlepiej jakby ktos napisał całe zadanie a nie tylko odpowiedź ;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T15:01:07+01:00
X- cena 1 długopisu
y- cena 1 pióra
{x+3y=51 /×(₋3)
{3x+2y=48

{-3x-9y=-153
+ {3x+2y=48
---------------
-3x-9y+3x+2y=-105 ---> 3x się skróca

-7y=-105/ :(-7)
y= 15

y=15
x+3×15=51
x+ 45=51/-45
x=6

Długopis kosztuje 6 zł, a pióro 15zł.
2010-01-20T15:09:13+01:00
X-długopis
y-pióro

1x+3y=51
(1*6)+(3*15)=51
3x+2y=48
(3*6)+(2*15)=48
Odp.:Długopis kosztuje 6zł, a pióro 15zł.