Odpowiedzi

2009-09-30T13:59:36+02:00
A - jeden bok
b - drugi bok
a/6 = sin30⁰
a=3
b/6 = cos30⁰
b=3√3

Obw= 2×3+2×3√3=6+6√3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T13:59:41+02:00
Przekątna prostokąta ma długość 6 cm i tworzy z jego bokiem kąt 60 stopni. Oblicz obwód tego prostokąta
sin60=x/6
x=6*√3/2
x=3√3 cm

cos60=y/6
y=6*1/2
y=3 cm

obw=2*3+2*3√3=(6+6√3) cm
4 3 4
2009-09-30T14:04:56+02:00
Sin60⁰ = x/6
√3/2 = x/6
2x = 6√3
x = 3√3

cos60⁰ = y/6
1/2 = y/6
2y = 6
y = 3

Ob = 2x + 2y = 6√3 + 6
1 5 1