Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T14:29:47+02:00
Strzałki pokazują jak dodają się siły :)
3+4+5=12 (12 może być)
->->->
4+5-3=6(6 może być)
->-><-
3+4-5=2(2 może być)
->-><-
3+5-4=4 (4 może być)
->-><-
Czyli niepoprawna jest odpowiedź d. 8N nie może być wypadkową.
4 5 4
2009-09-30T14:36:03+02:00
Na ciało wzdłuż jednej prostej działają siły o wartościach 3N, 4N i 5N. Która z wymienionych sił nie może byc ich wypadkową?
a) 2 N b) 4 N c) 6 N d) 8 N e)12 N
i trzeba to wypisac jakieś F1, F2, F3 i jakieś działanie z tym.

jeśli działają wzdłuż jednej prostej to wypadkową liczymy albo dodając (gdy zwrot ten sam) lub odejmujemy (gdy zwroty przeciwne)
F1=3N,
F2=4N,
F3=5N,

a) 2 N= F1+F2-F3=3+4-5=7-5=2N
b) 4 N=F3+F1-F2=5+3-4=8-4=4N
c) 6 N=F3+F2-F1=5+4-3=9-3=6N
d) 8 N
e)12 N=F1+F2+F3=3+4+5=12N
czyli d) nie można
2 5 2