1. W pewnej szkole podstawowej jest basen o długości 25 m. Każdy z sześciu torów ma 1,4 m szerokości. Basen ma głębokość 1,5 m .

a) Ile waży woda w tym basenie ?
b) jak dlugo trwało by napełnianie tego basenu, gdyby woda wlewała się z prędkością 1001 / min ? ( nie musicie robić przykładu '' b) '', ponieważ jest nie obowiązkowy )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T15:12:29+01:00
25*1,4*6*1,5=315 (l)
1 l = 1 kg
315 l = 315 kg
odp. woda w tym basenie ważyłaby 315 kg.
2010-01-20T15:16:49+01:00
25*(6*1,4)*1,5=25*8,4*1,5=315
1m³=1kg=1l
315m³=315kg.=315l
odp woda wazy 315 kg.

315/100=3,15
odp wlewała by sie 3,15 min.
LICZE NA NAJ:**

2010-01-20T16:07:31+01:00
1.
25m x 6 x 1,4m x 1,5m = 315 m³
1m³ = 1kg
315m³ = 315kg

100 l / min =
315m³ = 315000dm³ = 315000l
315000l : 100l = 3150 minut

Odp: Wlewałoby się 3150minut

Pozdro