Odpowiedzi

2010-01-20T15:22:26+01:00
Wysokość trójkąta równobocznego można wyznaczyć wzorem
h=a√3 / 2 (ułamek)

z zadania wynika że: h=a-3

a√3 / 2 (ułamek) = a - 3 ->a=6(2 + √3)

:)




12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T15:25:12+01:00
A= bok Δ
h=wysokośc Δ

a=h+3cm

h=a√3:2
h=(h+3)√3:2/×2
2h=h√3+3√3
2h-h√3=3√3
h(2-√3)=3√3/:2-√3
h=w liczniku:3√3(2+√3)
w mianowniku:(2-√3)(2+√3)
h=(6√3+9):(4-3)
h=6√3+9

a=h+3cm=6√3+9+3=6√3+12


14 3 14