Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T15:23:17+01:00
X- jeden bok
25%x -2 bok
obw=25
25=2x+2*25%x
25=2x+2*0,25x
25=2x+0,5x
25=2,5x
x=10 -1 bok

10*25%= 10*0,25= 2,5 -2 bok
to jest dobrze.
Dasz mi naj? Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T15:25:09+01:00
2x - dłuższy bok
2 * 0,25x - krótszy bok
25cm - obwód

2x + 2* 0,25x = 25
2,5x = 25
x = 25 : 2,5
x = 10

0,25 * 10 = 2,5

Odp: dluzszy bok mierzy 10 cm, akrótszy 2,5 cm.

prosze o naj ;)
2010-01-20T15:26:10+01:00
X-I bok
0,25x-II bok
25cm-obwod

x+0,25x=25
1,25x=25 /:1,25
x=20-I bok

0,25x=0,25*20=5-II bok

Długosci bokow tego prostokata to 20cm i 5cm.;))