Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T15:27:02+01:00
X-moje oszczędności
y-twoje

Konstuujemy układ równań:

3/4x=y
1/10x + 4/5y=210
Podstawiamy za y 3/4x

1/10x + 4/5 * 3/4x= 210
1/10x + 3/5x=210
1/10x + 6/10x=210
7/10x=210
x=300

y=3/4 * 300
y=225

Odp.: Moje oszczędności wynoszą 300zł natomiast twoje 225zł.
2010-01-20T15:29:39+01:00
Moje (Agnieszki) oszczędnosci stanowia ¾ twoich (Ewy). dziesiąta część twojej kwoty i 4/5 mojej daje 210 zł. ile zł ma każdy z nas?

x - moje oszczędności(Agnieszki)
y - twoje oszczędności (Ewy)

z tresci wynika,że:

x=¾y
1/10 y +⅘x=210zł

Podstawiam pierwsze równanie do drugiego:

1/10 y + ⅘ * ¾y=210
1/10y+⅗y=210
1/10 y + 6/10 y =210
7/10 y = 210 / *10/7 (obie strony mnożę przez 10/7)
y=210 *10/7
y=300

x=¾*300=225

Odp. Moje oszczędności to 225zł, a Twoje 300.