Odpowiedzi

2010-01-20T15:27:23+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:11:41+01:00
H - to długość wysokości w ścianie
hp - to długość wysokości w podstawie
H - długość wysokości ostrosłupa
a - długość krawędzi podstawy

a√3
V = ⅓ ______ * H
4

h
_______ = tgα
a/2

2h
a =__________
tgα

a√3 h√3
⅓hp =_________=__________
6 3tgα

z twierdzenia Pitagorasa:

h√3
H² = h² - ( ________)²
3tgα

3h² h²
H² = h² - _______ = h² - _______
9tg²α 3tg²α

1 h
H = h pierwiastek z 1 - _______ = ________ * √3tg²α-1
3tg²α √3tgα

4h²√3 h
V = ⅓ _________ * _______ * √3tg²α-1
4tg²α √3tgα


V = _______ * √3tg²α-1
3tg³α


Liczę na najjj :)
6 2 6