Niedźwiedź polarny jest świetnym pływakiem i dobrym biegaczem;biega z prędkością ok.60km/h.
a)Ile kilometrów pokona niedźwiedź w ciągu 5min.
b)z jaką prędkością (w km/h) pływałby niedzwiedz,gdyby odleglosc 10km przypłynął w ciągu 30 minut ?
c)Oblicz,ile czasu potrzebuje niedźwiedź polarny na pokonanie 150 km drogi lądowej i 30 km drogi wodnej

3

Odpowiedzi

2010-01-20T15:41:19+01:00
1)
Dane: szukane:
t=5 min. s=?
V= 60 km/h

v=s:t
(zapisz na kresce ulamkowej, s u gory, t na dole)

s= t*v
s= 5 min * 60 km/h
s= 300km

2) D.: Sz.:
s=10 km v=?
t= 30 min= 0,5 h
v=s:t
v= 10 km: 0,5 h
v= 20 km/h



2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T15:45:24+01:00
A) 5 min = 1/12 godz
60km/h / 12 = 5km

Odp. niedźwiedź pokona 5km w ciągu 5min

b)

10 km - 30 min
x km - 60min = 1h


x - 20km/h

Odp. niedźwiedź płynie z prędkością 20km/h


c) 150km - ląd

60km\h
60km/60min

150km / 60km/h = 2,5h


30km - woda
20km\h
20km \ 60min

30km / 20km/h = 1,5 godz.

Niedźwiedź na pokonanie 150km lądem potrzebuje 2,5 godz, natomiast na pokonanie 30km drogą wodną 1,5 godz
1 5 1
2010-01-20T15:47:38+01:00
A) 5km
B) 20km/h
C) 150km/ 150min
30km/ 90min
1 5 1