1) Piotr z domu do szkoły ma 1 i 4/5 km. Pokonał już 150 m tej drogi. Jaką część drogi musi jeszcze przebyć , by dotrzeć do szkoły ?

2) Klient Kupił : 6 jaj po 36 gr za sztukę , 3 kostki masła po 3,56 zł za kostkę , 35 dag polędwicy po 33,40 zł za 1 kg oraz 0,6 kg żółtrgo sera po 23,90 zł za 1 kg. Ile reszty otrzyma z 50 zł ?

Proszę o szybkie rozwiązanie ! Pliska ! Pozdrawiam ;*

3

Odpowiedzi

2009-09-30T14:55:21+02:00
Zad.1
1800m - droga do szkoły
1800m-150m=1650m -droga która mu pozostała

Zad.2
6×0,36+3×3,56+0,35×33,40+0,6×23,90=2,16+10,68+11.69+14,34=38,87

50-38,87=11,13

Odp. Klient otrzyma 11,13zl reszty.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T15:01:10+02:00
1) Piotr z domu do szkoły ma 1 i 4/5 km. Pokonał już 150 m tej drogi. Jaką część drogi musi jeszcze przebyć , by dotrzeć do szkoły ?
1 i 4/5 km.=1800m
1800m-150 m=1650m
1650m/1800m=165/180=33/36=11/12

2) Klient Kupił : 6 jaj po 36 gr za sztukę , 3 kostki masła po 3,56 zł za kostkę , 35 dag polędwicy po 33,40 zł za 1 kg oraz 0,6 kg żółtrgo sera po 23,90 zł za 1 kg. Ile reszty otrzyma z 50 zł ?
6 jaj *36 gr=216 gr=2, 16 zł
3 kostki masła** 3,56 zł=10,68zł
35 dag polędwicy po 33,40 zł za 1 kg =11,69
0,6 kg żółtrgo sera po 23,90 zł za 1 kg.=14,34
razem=38,87
reszty 50-38,87=11,13 zł
4 5 4
  • FOX
  • Rozwiązujący
2009-09-30T15:34:38+02:00
1

1 km = 1000 m

⅘1000 = 800

zatem w przeliczeniu na metry do domu ma 1800 m. Przeszedł juz 150, więc zostało mu 1800 - 150 czyli 1650m

2

jaja - 6 x 36 = 216 gr = 2.16zł
masło - 3 x 356 = 1068 gr = 10.68 zł
polędwica - 0,35 x 33.40 = 11.69 zł
ser - 0.6 x 23.90 = 14.34 zł

2.16 + 10.68 + 11.69 + 14.34 = 38.87 zł

50 - 38.87 = 11.13

otrzyma 11 złotych i 13 groszy reszty
2 5 2