Zad1 Kucharka przygotowała do zmywania pełen bojler z ciepłą woda. Na zmycie talerzy zużyła 1/3 wody, a sztućców i szklanek-0,25 wody. Jaka jest pojemność bojlera, jesli do zmycia garnków pozostało kucharce 25,25 litra wody?

zad 2 Krystyna pożyczyła kolezance 4/9 oszczednosci i zostało jej 115 zł. Jaką kwotę Krystyna pożyczyła koleżance?

2

Odpowiedzi

2010-01-20T15:59:00+01:00
Zad1
1/3x+0,25x+25,25=x
1/3x+1/4x+25 1/4=x /*12
4x+3x+303=12x
5x=303
x=60,6l
zad 2
x-kwota Krystyny
4/9x+115=x /*9
4x+1035=9x
5x=1035
x=207
4/9*207=92zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:02:49+01:00
Zad1
0,25=1/4
1-1/3-1/4=1-4/12-3/12=5/12

5/12=25,25l
1 = x l
_______
x=25,25 / 5/12
x=25,25 * 12/5
x=60,6
Odp.:Pojemność wynosi 10 25/48l.

zad.2
1-4/9=5/9

5/9=115zł
1 =x zł
______
x=115 / 5/9
x=115 * 9/5
x=207

207zł-115zł=92zł